Skąd mam wiedzieć, że belka jest uszkodzona?

Niestety, tak jak wszystkie części auta tak i tylna belka nie jest konstrukcją wieczne trwałą. Codzienne użytkowanie auta i poddawanie zawieszenia przeciążeniom i jeździe po drogach o różnym stopniu utwardzenia, w tym jakże częstym ich stanie, gdzie dziura w jezdni goni kolejną, zużycie tylnej osi diametralnie wzrasta. Doprowadza to do jej uszkodzenia, które uniemożliwia prawidłowe prowadzenie auta bądź też całkowicie je unieruchamia.

Jednym z pierwszych objawów sugerujących uszkodzenie belki jest dochodzący z tyłu dziwny metalowy dźwięk, piszczenie, stukot. Zazwyczaj zaczyna się od cichego popiskiwania, które wraz z zwiększającym się uszkodzeniem przeradza się w stukot. Wszystkie te dźwięki powinny dać nam do zrozumienia, że tylna belka uległa uszkodzeniu. Ponadto, pogorszenie parametrów sterowności auta, zmiana geometrii kół, obniżenie poziomu auta oraz obcieranie kół o nadkola. Wszystkie opisane objawy mogą sugerować uszkodzenie tylnej osi. Niekiedy jednak uszkodzenie jest bezobjawowe. Dlatego tak ważne jest by robić okresowo przegląd stanu zawieszenia. Jest to najlepszy sposób do stwierdzenia uszkodzenia tylnej belki, określenia jej stopnia zużycia oraz przyczyny. Jeśli nie jesteś pewny czy Twoja belka jest uszkodzona i czy wymaga naprawy lub regeneracji nie zamartwiaj się. Jesteśmy po to by Tobie pomóc. Bezpieczeństwo to nasz priorytet.

Skąd mam wiedzieć, że belka jest uszkodzona?
Oceń