Tylne zawieszenie w samochodach francuskich niezależnie, czy jest to Peugeot, Renault, czy Citroen to jeden z najbardziej drażliwych tematów dotyczących wyboru konkretnego auta. Zastosowane w nich rozwiązanie w postaci tylnej belki ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Jedni zachwalają wyjątkową wygodę jazdy oraz bardzo dobrą przyczepność podczas pokonywania zakrętów, co niejednokrotnie udowadniał Peugeot, uczestnicząc w rajdach samochodowych, w których nierzadko zajmował pierwsze miejsce. Drudzy natomiast przestrzegają przed niską trwałością tylnej belki skrętnej. Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenia w zakresie użytkowania „francuzów”, można się tylko zgodzić z każdą z tych opinii, zwłaszcza że na polskich drogach, pełnych nierówności i dziur, faktycznie tylna belka nie spełnia oczekiwań w zakresie długiej i wygodnej jazdy. A jednak, pomimo tego, samochody Peugeot, Citroen i Renault znajdują swoich amatorów, tym bardziej że mogą bez problemu skorzystać z atrakcyjnej oferty dostępnej na stronie internetowej tylnabelkapolska.pl w zakresie regeneracji belki i jej wymiany.
Kiedy tylna belka wymaga regeneracji?
Jak już wiemy, belka tylna w samochodach Peugeot, Renault i Citroen jest szczególnie narażona na uszkodzenia. Okresowe wymiany łożysk igiełkowych, co prawda przedłużają jej żywotność, ale niestety nie zatrzymują procesu destrukcji, dlatego warto w porę podjąć decyzję o jej regeneracji. Zwracamy uwagę również na fakt, że występujące w naszym klimacie zmiany temperatur, od bardzo niskich zimą do wysokich latem, doprowadzają do szybszego zużywania się materiałów użytych w tylnym zawieszeniu. Ponadto, woda i towarzyszący jej piasek z łatwością dostają się do wnętrza belki, powodując korozję, co niestety potęguje możliwość uszkodzenia zawieszenia. Zdarza się, że kierowcy, słysząc niepokojące dźwięki dobiegające z tyłu pojazdu, nie zwracają na nie uwagi. Jest to nieprawidłowe zachowanie, ponieważ odpowiednia reakcja nawet na najmniejsze oznaki, może uchronić tylną belkę przed większym zużyciem lub całkowitym jej zniszczeniem. Musimy również zdawać sobie sprawę, że każde uszkodzenie może wpływać na bezpieczeństwo jazdy. Jest to istotne nie tylko dla kierowcy i towarzyszących mu osób, ale także dla każdego uczestnika ruchu drogowego. W skrajnych przypadkach objawem poważnego uszkodzenia tylnej belki jest obniżenie wysokości zawieszenia, a co za tym idzie charakterystycznego tarcia opony o wewnętrzną stronę wnęki nadkola pojazdu.
Regeneracja i wymiana tylnej belki
Używanie samochodu z oznaką uszkodzenia tylnej belki przekłada się również na nieefektywną sprawność wahaczy i drążków skrętnych, a niesprawne zawieszenie może powodować zmianę toru jazdy i utrudniać skręt. W takich sytuacjach należy jak najszybciej dokonać regeneracji i wymiany tylnej belki. W ten sposób przywrócimy radość z komfortowej i oczywiście bezpiecznej jazdy. Co, jeśli nasza belka nie nadaje się już do regeneracji? Musimy liczyć się z takim scenariuszem, jeśli w odpowiednim czasie nie zareagowaliśmy na niepokojące piski i stuki. W tej sytuacji możemy zdecydować się na zakup nowej belki, ale koszt jaki musimy ponieść, jest na tyle wysoki, że często wydatek ten przekracza wartość pojazdu. Dlatego nasza firma oprócz regeneracji tylnych belek dostarczonych przez klientów oferuje gotowe osie po dokonanej naprawie, również objęte 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów i w bardzo przystępnych cenach. Jest to odpowiedź na problemy, jakich doznają właściciele samochodów Peugeot, Citroen i Renault. Nasza produkcja obejmuje praktycznie wszystkie modele francuskich producentów samochodów. Wymiany belki można dokonać w naszych firmowych serwisach lub w warsztacie podanym przez klienta. Zgodnie z warunkami oferty dostępnej na stronie internetowej tylnabelkapolska.pl wysyłamy zamówione zawieszenie w ciągu 24 godzin. W przypadku zapytań dotyczących szczegółów oferty wystarczy skontaktować się z naszymi specjalistami.